Merkez Ofis
Exchange server mail altyapınızda gönderilen e-postaların gitmediğini fark ettiniz. Olay görüntüleyicisini (event viewer) kontrol ettiğinizde FIPFS isimli ve 5300 IDsine sahip bir olay gördüğünüzde yapmanız gereken adımlar aşağıdaki gibidir.
Olay detayı: The FIP-FS “Microsoft” Scan Engine failed to load. PID: 9244, Error Code: 0x80004005. Error Description: Can’t convert “2201010005” to long.
İlk olarak Exchange server da e-postalarınızın mail kuyruğunda (mail queue) takılıp, takılmadığını kontrol ediniz. İlgili kontrolü sağlamak için Exchange management shell'i açınız ve aşağıdaki komutu çalıştırınız.
Komut: Get-ExchangeServer | Get-Queue
Şayet maillerinizin gitmediğini ve mail kuyruk yapısında biriktiğini gördüyseniz Exchange management shell üzerinde aşağıdaki komutu çalıştırın.
Komut: & $env:ExchangeInstallPath\Scripts\Disable-AntimalwareScanning.ps1
Son olarak yapmanız gereken ise Exchange Transport servisini yeniden başlatmanız olacaktır. Servisi yeniden başlatmak için ise Restart-Service MSExchangeTransport komutunu çalıştırınız.
Exchange yapılandırma hizmetleri, Exchange kurulum hizmetleri gibi Exchange / Exchange Server konusunda uzman ekibimiz ile tüm teknik süreçlerde yanınızda yer almaktan mutluluk duyarız.
Daha detaylı bilgi almak için iletişim formundan taleplerinizi iletebilir veya iletişim telefonlarımızdan bizlere ulaşabilirsiniz.